Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Theme From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Saturday, January 9, 2010

Peringkat Kesedaran Minda Manusia

1)Beta
Peringkat kesedaran minda tentang perkara-perkara yang fizikal yang berkait rapat dengan pancaindera seperti rasa, deria bau,deria dengar dan sebagainya.Seperti contohnya kita mendengar radio setiap hari.

2)Alpha
Peringkat kesedaran minda tentang perkara perkara yang berkait rapat tentang emosi,fikiran,khayalan dan perasaan.Peringkat ini berkaitan dengan alam keruhanian dan kejiwaan.Amat jarang manusia yang boleh mencapai peringkat ini. Dalam peringkat inilah terletaknya apa yang dikatakan sebagai'Extra Sensory Perception 'yang bermaksud 'Persepsi deria tambahan'.

3)Theta
Peringkat ini adalah sambungan daripada peringkat Alpha,tetapi lebih dalam lagi.Minda peringkat ini adalah peringkat orang yang tidur.Extra Sensory Perception juga terdapat pada peringkat ini.Alam mimpi adalah terletak pada alam ini.Orang yang sampai pada peringkat ini tidak terganggu oleh kebisingan alam ini,ketenangan alam ini sungguh luar biasa.

4)Delta
Peringkat ini tidak ada kesedaran langsung. Seperti orang mati.Pada peringkat ini tiada siapa yang sedar langsung.Seperti orang yang dibius ketika pembedahan.

1 comment:

izuan said...

wah, sungguh berinformasi.. cmane kita nk capai peringkat alpha? minda kita mampu melakukannya cuma kita tak tahu bagaimana nk mengoptimakan penggunaan kurniaan Illahi tersebut, sedangkan sudah ada bukti-bukti bahawa terdapat manusia seantero dunia yang mampu menguasai ESP atau deria keenam sebegitu.

Post a Comment